isverenim.com isverenim.com
Resmî Gazete
Duyuru T.C. Resmi Gazete

2021 Yılı Asgari Ücret Tutarı Yayınlandı

  • Tarih

30.12.2020 Tarihli ve 31350 Sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı gereğince, 01/01/2021 ile 31/12/2021 tarihleri arasında geçerli olacak asgari ücret, 119,25 TL olarak düzenlenmiştir.

2020 ASGARİ ÜCRET HESABI VE İŞVERENE MALİYETİ 01.01.2021 - 31.12.2021

Asgari Ücret Brüt(30 günlük)

3.577,50

SGK Primi % 14

500,85

İşsizlik Sigorta Primi % 1

35,78

Gelir Vergisi Matrahı

3.040,87

Gelir Vergisi %15

456,13

Damga Vergisi % 0.759

27,16

Ağı Tutarı (Bekar)

268,31

Net Asgari Ücret(Ağı Dahil)

2.825,90

Asgari Ücret Brüt

3.577,50

SGK Primi % 15.5 (İşveren Payı)

554,12

İşveren İşsizlik Sigorta Primi % 2

71,55

İşveren Toplam Maliyeti

4.203,17

Ekli belgeler

PDF DokümanPDF · Arşiv belgesi Görüntüle
Ekli belgenin metni: Doküman

30 Aralık 2020 ÇARŞAMBA Resmi Gazete Sayı : 31350

TEBLİĞ

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığından:

ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARI

Karar Tarihi: 28/12/2020

Karar No: 2020/1

22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu'nun 39 uncu maddesi ile Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi'nin 522 nci maddesi gereğince, iş sözleşmesi ile çalışan ve bu Kanunun kapsamında olan veya olmayan her türlü işçinin asgari ücretini tespit etmekle görevli Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 4/12/2020 tarihinde başladığı çalışmalarını 28/12/2020 tarihine kadar sürdürmüş ve yaptığı dört toplantı sonucunda;

10) Milli seviyede tek asgari ücret tespitine, oybirliğiyle,

» İşçinin bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretinin; 1/1/2021- 31/12/2021 tarihleri arasında (119,25) yüz on dokuz lira yirmi beş kuruş olarak tespitine işçi temsilcilerinin muhalefetine karşılık oy çokluğuyla,

3) İş bu Kararın, 4857 sayılı Kanunun 39 uncu maddesine dayanılarak

hazırlanan Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi gereğince Resmi Gazete'de yayımlanmasına oy birliğiyle,

karar verilmiştir.

GEREKÇE

Asgari ücret, bilindiği gibi ödenmesi zorunlu olan en az ücrettir.

Asgari ücretin belirlenmesini düzenleyen Asgari Ücret Yönetmeliği uyarınca, asgari ücret, pazarlık ücreti değildir.

Asgari ücretin belirlenmesi sırasında, Komisyonumuz, bu çerçevede bir karar alınması için çalışmış, işçilerin geçim şartları ve 2021 yılı enflasyon hedefi gibi faktörleri değerlendirmiştir.

İşte bu çerçevede hareket eden Komisyonumuz; işçinin günlük asgari ücretini; 1/1/2021 - 31/12/2021 tarihleri arasında (119,25) yüz on dokuz lira yirmi beş kuruş olarak belirlemiştir.

Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi gereğince, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nca belirlenen asgari ücret, Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihi izleyen ayın ilk gününden itibaren yürürlüğe girecektir.

1.134 okunma Kaynak: T.C. Resmi Gazete
Bu belgenin yazdırılabilir sürümü ücretli üyelere özeldir — https://portal.isverenim.com/makale/8039