isverenim.com isverenim.com
Resmî Gazete
Duyuru T.C. Resmi Gazete

01/01/2023 Tarihinden İtibaren Geçerli Asgari Ücret Tutarı Resmi Gazete’de Yayınlandı.

  • Tarih

29/12/2022 tarih ve 32058 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 22/12/2022 tarih ve 2022/2 sayılı Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı ile

01/01/2023-31/12/2023 tarihleri arasındaki bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretin 333,60 TL olarak tespit edildiği açıklandı.

Bu doğrultuda 01/01/2023 tarihinden itibaren,

- Günlük sigorta primine esas kazanç alt sınırı 333,60 TL

- Aylık (30 günlük) sigorta primine esas kazanç alt sınırı 10.008,00 TL

- Günlük sigorta primine esas kazanç üst sınırı 2.502,00 TL

- Aylık (30 günlük) sigorta primine esas kazanç üst sınırı 75.060,00 TL

olarak belirlenmiştir.

Ayrıca, Asgari Ücret Desteği’nin (6661) 2023 yılı Ocak ile Haziran döneminde 250 TL olarak belirlenmesine karar verilmiştir.

Ekli belgeler

PDF DokümanPDF · Arşiv belgesi Görüntüle
Ekli belgenin metni: Doküman

29 Aralık 2022 PERŞEMBE Resmi Gazete Sayı : 32058

TEBLİĞ

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından:

ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARI

Karar Tarihi: 22/12/2022

Karar No: 2022/2

22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu'nun 39 uncu maddesi ile Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında | sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi'nin 522 nci maddesi gereğince, iş sözleşmesi ile çalışan ve bu Kanunun kapsamında olan veya olmayan her türlü işçinin asgari ücretini tespit etmekle görevli Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 7/12/2022 tarihinde başladığı çalışmalarını 22/12/2022 tarihine kadar sürdürmüş ve yaptığı dört toplantı sonucunda; son toplantıya işçi temsilcilerinin katılmamalarına karşılık,

i) Milli seviyede tek asgari ücret tespitine,

2) İşçinin bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretinin; 1/1/2023 - 31/12/2023 tarihleri arasında (333,60) üç yüz otuz üç lira altmış kuruş olarak tespitine,

3) Asgari ücret desteğinin 2023 yılı Ocak ilâ Haziran döneminde 250 TL olarak sürdürülmesi için, desteğin kapsamı ile usul ve esaslarının yeniden belirlenmesinin önerilmesine,

4) İşbu Kararın, 1/1/2023 tarihinde yürürlüğe girmek üzere Resmi Gazete'de yayımlanmasına

toplantıya katılanların oybirliğiyle karar verilmiştir.

GEREKÇE

Asgari ücret, bilindiği gibi ödenmesi zorunlu olan en az ücrettir.

Asgari ücretin belirlenmesini düzenleyen Asgari Ücret Yönetmeliği uyarınca, asgari ücret, pazarlık ücreti değildir.

Asgari ücretin belirlenmesi sırasında, Komisyonumuz, bu çerçevede bir karar alınması için çalışmış, işçilerin geçim şartları ve 2023 yılı enflasyon hedefi gibi faktörleri değerlendirmiştir.

İşte bu çerçevede hareket eden Komisyonumuz; işçinin günlük asgari ücretini; 1/1/2023 31/12/2023 tarihleri arasında (333,60) üç yüz otuz üç lira altmış kuruş olarak belirlemiştir.

Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi kapsamında, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nca tespit edilen asgari ücretin 1/1/2023 tarihinde yürürlüğe gireceği

öngörülmüştür.

6.293 okunma Kaynak: T.C. Resmi Gazete
Bu belgenin yazdırılabilir sürümü ücretli üyelere özeldir — https://portal.isverenim.com/makale/8231