isverenim.com isverenim.com
Resmî Gazete
Duyuru T.C. Resmi Gazete

01/01/2024 Tarihinden İtibaren Geçerli Asgari Ücret Tutarı Resmi Gazete’de Yayınlandı.

  • Tarih

30/12/2023 tarih ve 32415 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 27/12/2022 tarih ve 2023/2 sayılı Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı ile;

01/01/2024-31/12/2024 tarihleri arasındaki bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretin 666,75 TL olarak tespit edildiği açıklandı.

Bu doğrultuda 01/01/2024 tarihinden itibaren,

- Günlük sigorta primine esas kazanç alt sınırı 666,75 TL

- Aylık (30 günlük) sigorta primine esas kazanç alt sınırı 20.002,50 TL

- Günlük sigorta primine esas kazanç üst sınırı 5.000,63 TL

- Aylık (30 günlük) sigorta primine esas kazanç üst sınırı 150.018,90 TL

olarak belirlenmiştir.

Ayrıca, Asgari Ücret Desteği’nin (6661) 2024 yılı Ocak ile Aralık döneminde 700,00 TL olarak belirlenmesine karar verilmiştir.

Ekli belgeler

PDF DokümanPDF · Arşiv belgesi Görüntüle
Ekli belgenin metni: Doküman

30 Aralık 2023 CUMARTESİ Resmi Gazete Sayı : 32415

TEBLİĞ

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından:

ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARI

Karar Tarihi: 27 /12/2023

Karar No: 2023/2

22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu'nun 39 uncu maddesi ile Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında | sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi'nin 522 nci maddesi gereğince, iş sözleşmesi ile çalışan ve bu Kanunun kapsamında olan veya olmayan her türlü işçinin asgari

ücretini tespit etmekle görevli Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 11/12/2023 tarihinde başladığı çalışmalarını 27/12/2023 tarihine kadar sürdürmüş ve yaptığı üç toplantı sonucunda;

1) Milli seviyede tek asgari ücret tespitine,

2) İşçinin bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretinin: 1/1/2024 - 31/12/2024 tarihleri arasında 666,75 Türk Lirası (altı yüz altmış altı lira yetmiş beş kuruş) olarak tespitine,

3) Asgari ücret desteğinin 2024 yılı Ocak ilâ Aralık döneminde 700 Türk Lirası (yedi yüz lira) olarak sürdürülmesi için desteğin kapsamı ile usul ve esaslarının yeniden belirlenmesinin önerilmesine,

4) İş bu Kararın, 1/1/2024 tarihinde yürürlüğe girmek üzere Resmi Gazete'de yayımlanmasına,

işçi temsilcilerinin muhalefetine karşılık oy çokluğuyla karar verilmiştir.

GEREKÇE

Asgari ücret, bilindiği gibi ödenmesi zorunlu olan en az ücrettir.

Asgari ücretin belirlenmesini düzenleyen Asgari Ücret Yönetmeliği uyarınca, asgari ücret. pazarlık ücreti değildir.

Asgari ücretin belirlenmesi sırasında, Komisyonumuz, bu çerçevede bir karar alınması için çalışmış, işçilerin geçim şartları ve enflasyon hedefi gibi faktörleri değerlendirmiştir.

İşte bu çerçevede hareket eden Komisyonumuz; işçinin günlük asgari ücretini; 1/1/2024 ilâ 31/12/2024 tarihleri arasında 666.75 Türk Lirası (altı yüz altmış altı lira yetmiş beş kuruş) olarak belirlemiştir.

Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi kapsamında, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nca tespit edilen asgari ücretin 1/1/2024 tarihinde yürürlüğe gireceği öngörülmüştür.

3.069 okunma Kaynak: T.C. Resmi Gazete
Bu belgenin yazdırılabilir sürümü ücretli üyelere özeldir — https://portal.isverenim.com/makale/8303